Вертикальний стек

Що таке стек, і як його грати

Алтимат – це гра, яка відбувається в постійному русі. Гарний напад характеризується швидким переводом диска від одного гравця до іншого, з швидким переміщенням до зони суперника. Одна з найбільш поширених проблем нових команд – безлад на полі. Коли на полі знаходяться чотирнадцять гравців, дванадцять з яких постійно бігають, це дуже швидко призводить до хаосу і дезорганізації. Гравці починають розуміти, що відкритися важко, тому, що завжди хтось стоїть на шляху і заважає. Найбільш поширеною стратегією для зменшення безладу на полі є тактика під назвою «стек».

Ідея стека дуже проста – потрібно звільнити місце на полі для нормальної і швидкої гри. Спочатку гравці нападаючої команди шикуються в лінію навпроти розкидуючого в напрямку зони суперника (тобто лінія не обов’язково йде паралельно довгим кордонам поля, може бути і діагональною). Перший гравець в лінії знаходиться на відстані 15-20 метрів від гравця з диском, інші гравці знаходяться позаду з відстанню між сусідами приблизно в 5-8 метрів. Так як найбільш поширеною тактикою захисту в алтиматі є «персональна опіка» ( «один-до-одного»), то позиція гравців команди, що захищається приблизно така ж, так як вони «тримають своїх» гравців в лінії. Ділянка поля безпосередньо попереду людини з диском (розкидуючого) зазвичай закрита для кидка його гравцем-захисником.

Теорія

Як тільки розкидуючий підняв диск, гравці можуть почати рух з метою відкритися і отримати пас. У стеці це зазвичай робиться у вигляді каскаду «відрізання» або відкриттів. Гравець-хендлер на початку стека починає рухатися прямо на людину з диском, потім він різко відкривається, шляхом зміни напрямку руху вліво або вправо під досить великим кутом до своєї первісної траєкторії (див. малюнок). Так само можна відкриватися шляхом більш хитрих обманних рухів, за умови, що загальна траєкторія, відображена на схемі, зберігається. Такий маневр зазвичай дозволяє гравцеві відірватися від свого захисника на один-два кроки. ДУЖЕ ВАЖЛИВО (!!!) обов’язково подивитися в очі (!) розкидуючому гравцеві ДО здійснення обманного руху! Така траєкторія руху дає прекрасну можливість розкидуючому зробити пас «на хід» (офіційно, такий пас називається leading pass:). Тобто, якщо ви – розкидуюий гравець, то ви повинні кинути диск перед біжучим гравцем, а не в нього (!)

Якщо розкидуючий гравець з якої-небудь причини не зміг дати пас вибігаючому гравцеві, то вибігаючий повинен зробити круговий рух і повернутися в стек, переважно ТУДИ, ЗВІДКИ ВІН ПОЧИНАВ РУХ! У той час, як перший гравець повертається в стек, другий гравець лінії вже повинен почати відкриватися. Уміння правильно оцінити час, коли слід почати рух, називається вмінням «відчувати поле», яке дозволяє правильно оцінити час, необхідний для того, щоб відкритися і отримати пас буквально відразу ж після того, як розкидучий не зміг віддати його першому гравцеві. Тобто ідеальна гра повинна йти безперервним потоком.

Якщо пас був здійснений, наступний гравець в стеці НЕГАЙНО починає свій рух, не чекаючи моменту, поки новий розкидуючий почне на нього дивитися. Таким чином, до того моменту, як гравець, який отримав пас, розвернеться і почне шукати наступну людини, на полі вже повинен існувати відкритий гравець.

Слід зазначити, що сам стек (інші гравці в лінії) повинен потихеньку переміщатися до зони суперника, зберігаючи порядок і будучи готовими почати рух як тільки підійде їхня черга. Загальне просування стека становить всього кілька метрів. ЯК ТІЛЬКИ ДОСЯГНУТА СЕРЕДИНА ПОЛЯ, гравці-міддлери продовжують здійснювати обманні рухи, але гравці-лонги (ближче до зони суперника) можуть починати відкриватися В ЗОНУ суперника, з метою отримати дальній пас.

Такий циклічний тип гри з каскадними рухами робить напад дуже швидким і безперервним, тому, що траєкторії гравців не перетинають один одного! Так само, команда може піти на хитрість, здійснюючи в стеці короткі паси, а потім зробити довгий, потужний пас в зону. Коли все це відпрацьовано і виконується грамотно – це виглядає просто приголомшливо.

Суха теорія, мій друг. А що ж на практиці?

Безумовно, красивий і правильний стек виходить тільки в разі наполегливих тренувань. Коли ви дивитеся на діаграми, все виглядає просто і ясно. Але коли ви знаходитесь на полі, вас будуть мучити питання – куди я повинен бігти, і коли? В цьому розділі обговорюється тактика індивідуального рівня, яка допоможе всій команді правильно грати стек.

Поради вибігаючим гравцям (каттерам)

Основне правило стека – це порядок. Під порядком розуміється черговість руху гравців. Він вимагає почуття часу, яке з’являється з досвідом, при регулярних тренуваннях стека і інших способів нападу. Ідея в тому, щоб завжди мати когось, хто відкривається на вільний простір, переважно В НАПРЯМКУ ЗОНИ СУПЕРНИКА, для того, щоб швидко довести диск до протилежної зони. Якщо ви – перший гравець в стеці, починайте рухатися ВІДРАЗУ як тільки розкидуючий прийме диск. Подивіться В ОЧІ розвідному, і швидко рухайтеся по одному з двох шляхів (ліворуч або праворуч). Якщо розкидуючий не дав вам пас – тікайте з дороги. Якщо ви швидко переміщується, ви ведете вашого захисника з собою. Це дає наступному гравцеві в стеку досить простору для того, щоб добре відкритися. Якщо ви другий гравець в лінії і бачите, що диск не був відданий першому гравцеві, негайно починайте рух на розкидуючого, подивіться йому В ОЧІ, і відразу відкривайтеся. Рух наступних гравців повинен бути націлений на те, щоб надати можливість передачі диска відразу після того, як попередня спроба зазнала неудачу.В процесі переміщення диска до зони суперника, стек повинен повільно задкувати в напрямку зони суперника.

Поради розкидуючому гравцеві

Як тільки ви отримали пас, швидко розвертайтеся і оглядайте поле. Якщо стек грається добре, то на полі вже повинен бути вибігаючий гравець. Якщо так, то це ваш кращий шанс – зробити пас до того, як ваш захисник почне вас утримувати і блокувати. Якщо ваша команда грає добре, то повинно бути декілька можливостей віддати диск. Найбільш важливим моментом є те, що пас повинен даватися на «хід». Якщо ви кинете диск прямо в людини, мало того, що йому буде потрібно негайно зупинитися, що само по собі важко і не завжди можливо, але є ще й велика ймовірність того, що диск буде збитий суперником. Намагайтеся зустрітися ПОГЛЯДОМ з вашим гравцем, до того, як він почне відкриватися. Це допоможе вам зрозуміти, що зараз станеться на полі. І останнє. Як тільки ви кинули диск – БІЖІТЬ. Найбільш поширена помилка – стояти на місці і дивитися на те, як ви дали пас. Всі роблять це. Але людину, яка біжить ВІДРАЗУ після того, як КИНУЛА диск, дуже важко тримати, і майже завжди він відривається від захисника (який часто теж дивиться на політ диска) на два-три кроки. Тому, незважаючи на те, що кидок, який ви тільки що зробили гідний олімпійського визнання – не дивіться на нього, біжіть!

Безлад

Якщо ваша команда розвинена досить для того, щоб грати стек, ви можете почути, як гравці-суперники кричать вам на полі «Не заважай» або «Іди». Крім того, вони можуть викликати на вас блокуючий фол або прочитувати траєкторію «вашого» диска, перекриваючи її і анулюючи всю тактику стека.

Що відбувається і чому на вас наїжджають?

Якийсь гравець (припустимо, ви), який відкрився в найбільш доступне місце поля, бовтається тепер там як «щось» в ополонці, тим самим, роблячи неможливим переміщення інших гравців в це місце.

Що значить «відрізати» свого гравця?

Якщо хто-небудь вибігає з-за вашої спини з метою відкритися і у нього це не виходить, він відрізає вас. Тобто, тепер, навіть якщо ви вдало відкриєтеся, через те, що на лінії кидка знаходиться ваш гравець і його захисник, розкидуючий просто не зможе дати вам чіткий і прямий пас. А кривий пас можуть і збити;)!

Що ж тепер робити?

Ви повинні бігти стрімголов на вершину стека, поглядаючи, чи не хоче хто-небудь дати вам довгий пас, або чи не потрібно вам бігти назад, щоб отримати зворотний пас – так званий «дамп». Головна мета вашого руху – забратися з дороги інших гравців, АЛЕ ви все одно повинні намагатися бігти В ТАКЕ МІСЦЕ поля, де ви потенційно можете отримати пас.

УВАГА, чоловіки, жінки, досвідчені гравці і новачки! Запам’ятайте: немає нічого поганого в пасі тому, так званому «дампу». Я повторюю – в цьому пасі немає нічого поганого! Тактика кращих команд побудована на цьому пасі. Він дає шанс змінити розташування гравців на полі. Пам’ятайте, що завжди краще віддати пас назад, а не зашвирювати диск кудись, коли вам вже дорахували до восьми. Найголовніше в грі – не втратити диск. Пам’ятайте про це. Якщо ваша команда добре «тримає» диск, йдуть часті, чіткі і чисті паси, то ви обов’язково будете заносити поінти. Якщо ж велика частина ваших пасів кидається відразу в зону суперника, причому не завжди досягає мети – це лише говорить про слабкий розвиток вашої команди.

Запам’ятайте основне правило алтимату – якщо ваша команда має диск, інша команда не може забити вам поінт! 🙂 Не втрачайте диск!

About

Add your preferred text here as a footnote to remind your visitors why they are here.

This theme is completely responsive out of the box, as has been built to play nice with every screen size.

Delight your visitors with an amazing experience while they browse your site and read your content.

Recent News